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Traducción para Freelancer, ahora con subtítulos


20 respuestas al tema

#16 L@Zar0

L@Zar0

    ♥L@Zar0's Ω Crystal Dragon♥

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Posteado 23 March 2020 - 05:05 PM

Hola 3xodi4,

 

creo que en el leeme indiqué claramente los pasos para la instalación:

 

a.) Instalar Freelancer
b.) Instalar el Parche Oficial v1.1
c.) Instalar el Jason's Freelancer Patch v1.20
d.) Instalar la librería corregida JFLP.DLL v1.22 (del parche anterior)
e.) Configurar el juego a 1400x1050

 

El "UnofficialFLSPPatch1.4" no sé qué es. Para una prueba inicial, instala lo que he puesto ahí, y en ese orden. No tendrías que tener mayor problema. Si tienes la versión gog, creo que el parche oficial v1.1 no hace falta. Todo lo otro sí, y el JFLP.DLL es la v1.23 ya, pero no sé si puede dar problemas, no lo he probado con esa versión, ya que la sacó Jason posteriormente.



LiYZGwJ.png

- Suikoden II - (PSX)
End Game (Perfect Ending) screenshot
Spanish (Re)Translation - By L@Zar0 (yeah!! me!!)


#17 3xodi4

3xodi4

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Posteado 24 March 2020 - 04:40 PM

Hola 3xodi4,

 

creo que en el leeme indiqué claramente los pasos para la instalación:

 

a.) Instalar Freelancer
b.) Instalar el Parche Oficial v1.1
c.) Instalar el Jason's Freelancer Patch v1.20
d.) Instalar la librería corregida JFLP.DLL v1.22 (del parche anterior)
e.) Configurar el juego a 1400x1050

 

El "UnofficialFLSPPatch1.4" no sé qué es. Para una prueba inicial, instala lo que he puesto ahí, y en ese orden. No tendrías que tener mayor problema. Si tienes la versión gog, creo que el parche oficial v1.1 no hace falta. Todo lo otro sí, y el JFLP.DLL es la v1.23 ya, pero no sé si puede dar problemas, no lo he probado con esa versión, ya que la sacó Jason posteriormente.

L@Zar0  Gracias Por tomarte el Tiempo para responder y con rapidez  entonces desinstalare Todo... y volveré a instalar siguiendo los pasos que me indicas y paso a comentar
 
entonces Instalando el parche oficial y jonson no necesito mas nada ? osea no necesito los arreglos de la  versión 1.4  ni  nada de ello igualmente te dejo  acá un poco sobre  el log según de lo que   hace el parche 1.4 pero esta en ingles por si le quieres echar un ojo:
 
UnofficialFLSPPatch1.4
 
Summary
This package contains the patches for Freelancer that were earlier released under the name Unofficial FL SP patch 1.1 and 1.2. Improved some of the patches and added some others. 
 
Some time after the release of patch 1.2,  the SDK 1.3 was released and many Freelancers started using the SDK 1.3 ini files, which is good.
But by using the SDK 1.3 files the majority of  the Unofficial patches were no longer available. This package gives you the opportunity to have them both, because all patches are implemented on SDK 1.3 ini files.
This package would not have been possible without:
* Louva-Deus for giving us his SDK 1.3 ini package.
* Support and contributions from Crabtree and members of the WTS-team.
* Bakedpotato for linking me with Crabtree. 
 
Why is this not offered in FLMM-format?
Well the reason is in the nature of the patch, it corrects errors. This package repairs from my point of view bugs that in the ideal world Microsoft and/or Digital Anvil "should" have corrected before or after releasing the game. They are minor bugs but still errors. The patch does not create anything new and it does not really add anything, it just repairs and makes available what already was there. 
Warning. The package normally will not interfere with mods, but some mods use scripts to change your files. If a mod uses a script in a file that is patched, it may fail to load if it is trying to change the patched area in that file. Although the risk is very low because the patches are in code area's that are normally not subjected to modding, great efforts have been made to apply the patches in a way that this risk is reduced to the absolute minimum.
 
What does the Unofficial FL SP 1.4 package do?
The packages contains all the SDK 1.3 files and the credits for that go to Louva-Deus. All patches are performed on SDK 1.3 files. In this way you don't have to merge SDK 1.3 and the Unofficial FL SP 1.4 patch files yourself. It is all-in-one.
The patched "errors":
* Shipwrecks not delivering the correct loot
* Unknown objects not having their id or wrong id
* Missing reputations.
* Wrong run by references.
* Wrong local_faction
* Lacking radiation warnings
* Locked Jumpholes. Some of the jumpholes remain locked after finishing the game.
* Roid_miners only visible when in range <= 2000
* Some minor bini errors still present
* Restored the original compressed engine_good.ini. The bini version causes problems for some servers.
* Navmap related
- Asteroid fields and/or clouds not visible
- Jumpholes not visible
- Mineable area's not or not correctly displayed
- Missing names.
- Missing reputations
- Objects not on Navmap
- No information. Some objects or area's had no Ids-info (?). 
- Mine fields not visible.
- Mineable aera's displaying the mineable resource
- Visibility clouds on Navmap. Some black clouds were hardly or not visible on the Navmap. I altered their fog_colour settings slightly to make them better visible.
- Hazardous area's reveal themselves when the cursor is over them on the Navmap.
All repairs to the above mentioned are based on in dept studying the Namesresources.dll, Infocards.dll and all other FL files.
 
What does the Unofficial FL SP 1.4 package NOT do?
* Roid_miners. In Universe.ini, in the systemfolder and in some of the system ini-files there are code-lines that suggest that these miners are a kind of bases. Likely this is a leftover of the intention to have miners to be dockable. There are also some rooms declared for these miners. So far I have not found a miner where I could actually dock. In principle all these lines are obsolete and could be removed. I left them alone.
I have not done any work on getting the miners to be dockable. Simply because there is absolutely nothing happening there and making things happening there would be modding and that is not what my patches are about. Furthermore, there are more than enough places in unmodded and modded Sirius where you can dock and where things are happening.
* In all systems where robotbodies are used the following lines are present:
space_costume = , robot_body_A or space_costume = , robot_body_B
With other characters the syntax is space_costume = head, body. But since robots have their heads already attached to their bodies, a head does not need to be declared.
The point/question is: should not be the syntax space_costume = 0, robot_body_A?
Apparently having the head not declared does not seem to course any errors, at least I have not noticed it. Actually it seems that adding the 0 will cause problems for servers, according feedback from Crabtree. So- we left it the way it is in the SDK 1.3 files.
 
How to install the Unofficial FL SP 1.4 package?
Backup first!!! Close all mods before patching!!!.
The package is a zip file. The zip was created with the option "save full path info" on. So when you unzip the package all files will unzip in a Freelancer folder structure. 
To be on the safe side unzip the Unofficial FL SP package into a temporary directory so that you don't accidently overwrite files you did not want to loose and you will be able to see what exactly needs to be backed up. Then copy the Data and the EXE directory to your Freelancer directory. This way your old files will be replaced with the patched files. Make sure contents of  "Tmp-folder"\Data are copied in Freelancer\Data and contents of  "Tmp-folder"\Exe are copied in Freelancer\Exe.
 
Be aware that:
* Most of the patches are effective directly after restarting Freelancer and reloading your current game. And remember, to make the changes appear on your Navmap, you'll have to visit the place. 
* However, some of the patches especially where clouds, asteroids and/or mineable area's are involved, the changes only become noticeable when starting a complete new game. This is due to flags that are set in your savegame file. If you don't want to start a new game: For those who are familiar with editing of savegame fl files, at the end of the detailed document there is a rough description of  the workaround I use to find out what needs to changed in .fl visit = code lines to get the desired result.
* Some errors are still there. Simply because I have not come across them yet or due to the fact that at the time I could not find a proper solution for it or the solution was to complex.
 
All modders are encouraged to use this package. You allowed to use it as a whole or parts in your mods. If you've already edited system files in place, the detailed information makes it every easy to patch your own system files on the fly. 
 


#18 3xodi4

3xodi4

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Posteado 24 March 2020 - 04:41 PM


Editado por 3xodi4, 24 March 2020 - 04:48 PM.


#19 L@Zar0

L@Zar0

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Posteado 24 March 2020 - 04:58 PM

Si no lo he entendido mal y por lo que he visto, el Unofficial Patch 1.4 es algo anterior al Jason Patch. Después se continuaron haciendo mejoras al Unofficial Patch y acabó siendo el Jason Patch JFLP, que de hecho  ya incluye las mejoras que has mencionado.



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#20 3xodi4

3xodi4

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Posteado 25 March 2020 - 11:41 AM

Bueno Solo quería pasar a comentar y darte la gracias L@Zar0's por el tiempo y  tips para dicha instalación y Pues la verdad luego de tantas horas creo que a la final no podre disfrutar de dicha traducción  y jugar   una vez mas este  gran titulo y con  las ganas que le tengo con la traducción  ya que hay cosas que nunca entendía en la historia del  game ya que luego de múltiples intento sigo presentando el mismo Error de la letras que bailan de un lado a otro que comente anterior mente no se que podrá ser
 
hice la instalación tal cual me comentastes todo Perfecto la verdad si ningún problema hasta que comienzas a jugar
 
Cuando pasas el mouse (ratón) Sobre algun texto o abres el Mapa estelar o en opciones de  juego cuando mueves el  mouse (ratón)   las letras Comienzan a bailar o brincar de un lado a otro y aparecen caracteres. raros no se como explicarlo  pero si  pones el mouse (ratón) sobre otro punto de la pantalla o lugar vuelven a la normalidad en ocasiones. pero si mueves otra ves  todas las letras comienzan a Saltar de un lado  a otro y no se puede leer nada  ni  entender nada
 
Parece ser un Error de incompatibilidad gráfica con la tarjeta de vídeo integrada creo no lo se  hice mutilples intento instalando y reinstalado una y otra ves con  y sin los Parches probando los diferentes modos de compatibilidad ya  winxp2spck 3 ect ect.. sin ningún resultado favorable.. 
 
Luego de muchas horas de navegar por San google buscando  una solución a esto me tope con esto pero a mi no me servio quizás este sea el problema y también la solución a dicho problema  esta en ingles igual  la comparto por si en  algún momento alguno le pasa igual quizás podría ser esta una solución :
 
Freelancer font problem

 

I seem to be experiencing a font problem where all text in the game is compressed, making it difficult to read. I suspect that it may be due to my video card (Intel 810) which, the readme says has a conflict problem. Please suggest a workaround if anyone knows one

 

Solucion propuesta en ingles tambien :

 

Go to your FreelancerEXE folder. Look for a file named, ''flconfigdatabase.txt'' and open it. Scroll down until you see the name of your manufacturer. Now look for your GFX card's model number. Make a new line under it. Hit TAB then paste this: TextureOffset. Do not copy the fullstop. Scroll down to the bottom of the model number list and you should see some words like this:


UnsupportedHardware
BrokenAlphaTest
ForceSquareTextures
break
Get rid of the ForceSquareTextures line. Save the file then close it.

 

La verdad mi ingles no es muy bueno así que no entiendo que hay que hacer.  y no me sirvió de mucho..  Osea si entiendo que hay que Hacer se donde esta el archivo mencionado y lo abro con notepa++ etc  la cosa que no se es que hay que borrar especificamente  y donde pegar  lo que indican. hice varios intentos borrado y colando cosas pero sin ningún resultado favorable ya  estoy que me  rindo. por ultimo a hora si les dejo una imagen sobre lo que sucede aunque no se puede apreciar mucho ya que lo textos brincan muy rápido y no se puede capturar en un simple imagen ello..
2mutji0.jpg
Por ultimo pss si alguno tiene alguna solución o se le ocurre algo a dicho problema se loa agradecería mucho

 



#21 L@Zar0

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Posteado 26 March 2020 - 04:42 PM

Pues la verdad, el problema por lo que veo no es cuestión del parche. Imagino que habrás probado de configurar el juego a la resolución que indiqué en los pasos de instalación, 1400x1050. Si no es así, hay más trabajo por delante para poder usar correctamente el parche, concretamente los subtítulos de las cinemáticas.

 

Antes de usar el parche de traducción y el Jason Patch, yo lo que haría es probar que el Freelancer te funciona realmente en inglés y sin parches no oficiales. Si así te funciona, pues la historia estará en los pasos sucesivos (parches no oficiales o el de traducción).

 

Si no te funciona originalmente, entonces el tema es del propio Freelancer. Lo único que he visto relacionado con las integradas Intel 810  (que no tengo claro que sea ésa la gráfica que tienes), sería hacer estos pasos:

 

1. Ir al directorio de Freelancer. Por defecto es:

C:\Archivos de programa\Microsoft Games\Freelancer

Si la instalación es de GOG estará en otro sitio.

La cuestión es que busques el archivo FLConfigDatabase.txt

** Mi recomendación es que instales el juego en C:\Games\Freelancer, si no necesitarás permisos de administrador como mínimo y es un engorro trabajar así.

 

2. Abre el archivo FLConfigDatabase.txt con el notepad.

3. Baja hasta la sección Intel que se encuentra casi al final del documento. O puedes buscar el texto "0x8086" (sin las comillas).

4. Busca la sección "810" y "815". Tendrá este aspecto:

 

0x7121 = "810" 0x7123 = "810" 0x7124 = "810e" 0x7125 = "810e" 0x7126 = "810" 0x7127 = "810" 0x1132 = "815" Bad8888 NoMipMap ForceSquareTextures LimitTextureSize

 

5. Edita la sección quitando "ForceSquareTextures" de la línea y dejándola así:

0x7121 = "810" 0x7123 = "810" 0x7124 = "810e" 0x7125 = "810e" 0x7126 = "810" 0x7127 = "810" 0x1132 = "815" Bad8888 NoMipMap LimitTextureSize

 

6. Guarda el archivo, cierra y prueba a ver.

 

Si quieres prueba esto a ver qué dice. Ya informarás. Pero es muy recomendable que puedas jugar a 1400x1050 para no ir trasteando con los subtítulos.



LiYZGwJ.png

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